HARI UKHWAH SAYA

|


Hari ini hari ukhwah saya..bermula dengan program ukhwah pagi tadi sehingga lewat malam pukul 11.10pm. disebabkan saya sangat tersentuh dengan pengisian kak siti petang tadi, jadi saya telah mengambil keputusan berani menelefon dua orang insan yang amat penting dalam perjalanan tarbiyyah dan ukhwah saya.

Insan dipilih Allah tu semestinya saudari pearl white dan saudari epal. Sejujurnya walaupun saya amat menghargai mereka, tapi merekalah orang yang paling saya jarang telefon. Mungkin mereka di dalam kelas yang tertentu menyebabkan handphone itu takut untuk mendial. Gediks!

Apa sebabnya saya boleh teringatkan mereka? Kenapa saya boleh siqoh dengan saudari pearl white dan epal?
Saya pun nak orang lain rasa macam mane saya rasa. Rasa best!

Saudari pearl white;
1. Beliau yang saya kenal sangat tidak suka mengharap balas. Memberi hanya keranaNya!
2. Menggembirakan. Suka belanja makan, suka ingin tahu dan ambil peduli.
3. Suka memberikan adik-adiknya peluang dan membuat orang lain rasa dikasihi.
4. Mudah dan mempermudahkan..Sungguh,aku juga kasih akan hamba Allah ini! Allah kasihanilah dia.

Saudari Epal
1. Ibadahnya sangat hebat. Akhlaknya sangat memikat. Paling memahami dan paling berhikmah.
2. Istiqomah dalam amalan menyebabkan orang lain mahu sentiasa berdampingan.
3. Teman dikala susah, gembira dan sungguh menenangkan.
4. Penyayang dan inspirasi kekuatan. saya sayang saudari epal!!!

Untuk membuatkan orang lain menyukai saya sepertimana saya rasa pada orang ini, harus berusaha menjadi seperti mereka..Tiada alasan. Ukhwah itu bukan untuk sehari tapi setiap hari.





Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).(Surah Al-Hujurat)

CONVENTION HARUN YAHYA

|





Pada 29 Januari yang lepas, aku, siti, midah dan kakngah pergi je Convention Harun Yahya di PWTC. Perjalanan yang agak jauh dari seremban ke PWTC, mengambil masa 1 jam setengah untuk sampai kalau menaiki ktm. Midah mengalami kesesakan yang teruk dari serdang kerana terpaksa berhempas pulas menembusi tembok manusia yang melaut di stesyen.

Sebenarnya, aku agak teruja untuk menghadiri program ini kerana Harun Yahya adalah penulis Islam yang amat aku kagumi. Beliau telah menulis banyak buku berkaitan sains dan Islam, peradaban manusia, revolusi dan perbentangan pada hari itu berkenaan Sign of Creator dan teori DARWINISME. Beliau turut datang dan aku berkesempatan berjalan seiring dengannya. =)

Ada empat speakers yang membentangkan isu ini dan diantaranya adalah brother Shah dan dua anak didik Harun Yahya dari Turki. Pelbagai aspek dan salah faham diterangkan. Mungkin ramai yang hanya mengetahui tentang teori Darwin iaitu manusia berasal dari binatang, tetapi sebenarnya teori ini lebih dari itu. Ia telah menjadi satu kegunaan pihak komunisme, atheis dan diktator untuk memperalatkan manusia bagi menguasai dunia. Teori ini adalah satu propaganda besar Darwinisme yang tersembunyi yang perlu diketahui . Kalau ingin diceritakan secara terperinci mungkin tidak cukup satu post, oleh itu diharap video ini akan memberi penjelasn secara rawak terhadap teori ini. Untuk kepastian
boleh membeli buku Harun Al Yahya.
















Film dokumenter ini menampilkan satu sisi dari teori evolusi yang hingga kini masih tersembunyi. Film ini menyingkap kaitan ideologis antara Darwinisme dan ideologi penindas seperti fasisme dan komunisme. Anda akan menyaksikan dampak penerapan paham Darwinisme di ladang-ladang pembantaian Hitler, Stalin atau Mao. Diterbitkan oleh Harun Yahya.tv



MAULIDUR RASUL GIVEAWAY

|

Mari ramai-ramai menyertai contest hebat sempena maulidur rasul. Terdapat hadiah khas untuk anak-anak yang boleh dimenangi. Jangan lepaskan peluang.


Layari: attuffahumairah.blogspot.com