KEPADA MEREKA

|
Hari-hari akhir bersama akhwat sekalian

Hampir seminggu dirumah. Mula-mula rasa agak gembira kerana jauh dari kesibukan kelas dan assignment yang tak habis2 mendatang sepanjang tempoh 2ndsemester. Tetapi bila dah masuk hari yang ketiga, taktau kenapa rindu sangat pulak dekat sahabat2 usrah aku,kakcik,pqah,
chibiyaq, syud, nad dan eton. Tak dilupakan,kak Fisha mak usrah yang dikasihi. Rasa macam rugi sebab tak sempat habiskan Zilal dan join usrah malam bersama-sama. Aku sangat bersyukur kerana dipertemukan dengan mereka kerana setiap mereka ada logam dan kepentingan yang membolehkan tarbiyah dan kekuatan ITU terus bergerak.

Kepada kak Fisha,terima kasih sangat kerana jadi mak usrah yang slalu buat benda sweet (i can't deny that) and ajar kami erti ukhwah yang sebenar. Buku2 yang akak bagi tu harap dapat saya fahami dan amal sebaik-baiknya. Saya memang selalu puji dengan pilihan akak sebab buku2 tu memang top list pilihan saya (taste akak mmg best ah). Semoga amal kebaikan yang saya lakukan hasil didikan akak,harap Allah limpah rahmat keatas k. Fisha jugak.

Kepada adik2usrahku, selamat menjalani usrah dengan kak Zai, tetapkan niat yang betul dalam jalan ini. Sesungguhnya tarbiyah itu bergerak melalui proses dan ia amat memerlukan kesabaran dan kekentalan jiwa.Tak lupa juga kepada kak olynn, kak sofi, kak wan, kak Fiza, kak tikah, kak leen semoga jumpa lagi di lain hari. Pengalaman dan memori indah bersama kalian moga diredhai Allah. Sesungguhnya bukan fizikal ini yang menyintai fizikal kalian, tetapi jiwa ini yang menyintai jiwa kalian. Bak kata kak Fisha, selagi kita dijalan ini,kita pasti bertemu lagi. JzKK

5 comments:

teacherpiqah said...

waaaaaaaaaa..sdey sye bace post kamu ini...sdey bangat..rindu bangat pada kamu jge..
btw, sye baru pulang dr jaulahke pantai timur..ngan fatehah n zumar..kFisha ajak ktrg join jaulah katibah umar..tp yg dapt pergi sye,zai n kacik je...ktorg ke kuantan n terengganu..pergi rumah sye juga!!!
insyAllah..ade tarbiyah dpanjang perjalanan kami..rse jgk kekuatan ukhwah 2..tp
tp bile da blk ni rse mkn sdey..ble pk2 blk akan hari2 terakhir ngan kFisha..wuwu...
kamu pun da xde..sye takot la mreka yg brd dekat dgn sye ni xdpt menyokong sye...
sye takot la chuna...takot bangat!
mcmane sye nak kuat ni???

teacherpiqah said...

btw...one more...been wondering ngan ayat ni
'Aku sangat bersyukur kerana dipertemukan dengan mereka kerana setiap mereka ada logam'..
logam piqah ape ye??

FArah said...

salam..
huhu, sye pn sedey gak..
hope walaupun jauh, ukhuwah ini still mantap + berterusn
doakan moga hati ini tetap kuat teruskan perjuangan..
ari2 maaf sgt2 lupe reply msg..
igt nk call tp x tercall-call..
hope still contact-mengontact wlaupun jauh..
"perjuangan belum selesai.."

zai insyirah said...

dear cuna..
ukhwah yg tbina akan ttp berterusan cam air sgai yg mngalir..smga Allah bg kekuatan kp kita semua..
ukhwah fillah abadan abada..

Nurul Husna said...

ush,jgn takut lah pqah, sesungguhnya kebergantungan kita hanya pada Allah..hanya padaNya sebaik-baik tempat memohon pertolongan.

Post a Comment