ANTARA DUA

|
Hari ini aku diapit antara dua pilihan. Undangan kawan ke JUSCo Tebrau esok ataupun tugas ke SMKA di Johor Bahru sebagai fasilatator. Aku memang dalam dilema apabila merasakan kedua-dua pilihan itu ada kepentingannya.

"Kalau pergi JUSCO, dapat jalan-jalan dengan kawan sebab dah lama asyik mengelak je dari keluar dengan diorang. Lagipun tadi Kumutha macam sedih je tgk aku tak dapat join. aku tahu dia memang rindu zaman dulu-dulu,ketika kami bersam-sama.................Sekarang, selalu je aku kasi alasan bila time diorang ajak jalan-jalan. Aku kata,aku SIBUK."

Tapi hati ni keras memujuk aku tetap pergi ke SMKA memandangkan saudara-saudaraku disana memerlukan pertolongan dan juga sokongan. Mudah-mudahan pengalaman yang diperoleh dapat diaplikasikan suatu hari nanti. Bukankah pengalaman itu satu tarbiyah juga. Arghh!!!,aku pening.

Kemudian, aku terserempak dengan Mak Usrahku,lantas bertanyakan tentang hari esok. Kata beliau;

"esok, akak habis kelas pukul 2pm. I.A pukul 3pm kita akan bertolak. Kiranya dah habis solat and mandi kita terus pergi"...

YES!!!!,,,esok kiranye aku bleh buat dua benda.Pergi JUSCO pkul 10am, blik asrama pkul 1pm. then 3pm pergi SMKA itu.....Alhamdulillah, .....aku tersenyum lebar,hehehehehehehe

0 comments:

Post a Comment